Ihr habt bei den Laguna Seca Classics den babyblau-orangefarbenen Gulf GT 40 gesehen, der es Euch so angetan hat, dass das Bike das gleiche Outfit bekommen soll?

Wie sieht eigentlich ein Helius mit türkisem Hauprahmen, weißem Heck, rot metallic Decals und goldenen Extra-Love parts aus? Und wie wird aus einem Custom Frame letztendlich ein Custom Bike? Welche coolen, exclusiven Aufbauten gibt es? Wieviel Tuning Potential steckt in einem Nicolai? Welche Story steht dahinter?

Hier dreht sich alles um Style, Extra Love, Concept-Bikes, Bling-Bling und Tuning. Das ist der Nicolai Custom Bikes Blog.



You remember that old GT40 in baby-blue and orange at the Laguna Seca Classic! And your Nicolai should look the same?

What does a Helius with a turquoise front, a white back end, metallic red decals and golden extra-love parts look like? And how is a custom frame turned, or we should say tuned, into a custom bike? What kind of cool, exclusive set-ups already exist? Just how much tuning potential does a Nicolai have? What are the stories behind these custom bikes?

Here it's all about style, Extra Love, concept bikes, bling-bling and tuning. This is the Nicolai Custom Bikes Blog.

*by Christopher Wefing, m2me.de

Thursday, April 15, 2010

David's Ion ST Project







Manche Dinge brauchen Zeit, um richtig gut zu werden, und manche Menschen haben diese Zeit. Anderthalb Jahre hat es gedauert, bis aus David Luedkes 2009-er Ion ST Rahmen in klassischem fire-department red mit schwarz elox Anbauteilen ein perfecter Racer wurde. David findet, dass sich die Zeit gelohnt hat hat. Wir übrigens auch.

Some things need time to become really good. And some people have got the time it takes. So does David Luedke. It took him one and a half years to build that fantastic race-bike out of his 2009 Ion ST frame. It comes along in some classic Nicolai colours: Fire-department red with black anodized rear and parts. David is convinced that his patience has payed off. So are we.


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